top of page

Meer dan alleen tennis op topniveau



Tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament gaat het over meer dan alleen tennis op topniveau. De week staat voor ABN AMRO met name in het teken van relatiemarketing. Daarnaast brengt de bank zijn maatschappelijke doelen op verschillende manieren onder de aandacht tijdens het evenement. Zo dragen bijvoorbeeld 10.000 recyclede ballen dit jaar bij aan de boodschap dat ABN AMRO zich wil inzetten voor een duurzame toekomst en circulaire economie.

Op uitnodiging van G14-lid Joost Roozekrans (ABN AMRO) brachten G14-leden op 11 februari een bezoek aan het sportevenement.



Zakelijke relaties Richard richt zich vooral op de sport en de tennissers, merkt Ernst Boekhorst (Head of Brand, Sponsoring & Foundation van ABN AMRO) op. ABN AMRO is al bijna 47 jaar de drijvende financiële kracht achter het sportevenement. Zo’n langlopende sponsorrelatie is bijzonder en daar komt bij dat de bank de enige hoofdsponsor is van het evenement, stelt Ernst.

Ernst Boekhorst - ABN AMRO

“We betalen jaarlijks zo’n 3 miljoen euro.” Voor de bank is het daarom een voorwaarde dat het evenement meer is dan enkel een professioneel sporttoernooi. Tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament nodigt de bank jaarlijks ongeveer 16.000 zakelijke relaties uit en worden er een groot aantal inhoudelijke seminars over duurzaamheid, beleggen en andere zakelijke onderwerpen georganiseerd. “Je kunt hiermee verdieping geven aan je evenement”, zegt Ernst.


Recycle ABN AMRO gebruikt het sportevenement ook om maatschappelijk actief te zijn en hun maatschappelijke doelstellingen bij het publiek en hun relaties onder de aandacht te brengen. Hiermee wordt er een ander licht geworpen op de bank. “We zijn geen Triodos of ASN Bank, maar we zetten wel in op duurzame producten en diensten”, legt Ernst uit. Ook bij het toernooi is nagedacht over duurzaamheid: “Zo is de catering voor 70 procent veganistisch en we proberen bezoekers te stimuleren om met het openbaar vervoer te komen.”

De bank blijft zich de komende jaren inzetten om innovatie op gebied van duurzaamheid en de circulaire economie te bevorderen. In de aanloop naar het ABN AMRO World Tennis Tournament liet de bank al een voorbeeld zien van hoe zij als sponsoren kunnen bijdragen aan deze ontwikkeling. De bank liet oude tennisballen inzamelen om daar vervolgens 10.000 gerecyclede ballen van te laten maken. Het project vergroot met name het bewustzijn rondom duurzaamheid, al heeft het bedrijf waarmee de bank samenwerkt inmiddels ook plannen om de tennisballen op de markt te brengen. In de professionele competities kunnen de ballen helaas niet worden gebruikt omdat ze niet voldoen aan de officiële eisen, maar amateursporters kunnen er wel mee tennissen. Ernst: “Jij en ik kunnen er prima een partijtje mee spelen."



Nieuwsgierig naar wat je nog meer kunt doen met kapotte of oude tennisballen? Bekijk hieronder een aantal innovatieve oplossingen:





Groen dakpaneel







Circulair









Tennisracketdempers









Hearo








Wil je meer foto's zien van deze bijeenkomst? Bekijk dan de Facebookpagina van G14.


 

Tekst: Anika van de Wijngaard

Fotografie: Nunes dos Anjos

152 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page