
Het netwerk van young eventprofessionals in de eventbranche – G14 – bestaat vandaag op de kop af 5 jaar. In die 5 jaar is deze vakorganisatie flink gegroeid. In kwantiteit: van 84 naar 250 leden. Maar vooral de waarde van de club in de eventbranche is gegroeid. G14 is inmiddels een club waar werkgevers in de branche met belangstelling naar kijken; het lidmaatschap is hét keurmerk voor de jonge, betrouwbare en ambitieuze eventprofessional.
Ledengroei en inhoud
Al bij de oprichtingsbijeenkomst in 2014 moest op stel en sprong naar een grotere zaal worden uitgeweken, omdat de belangstelling zo overdonderend groot bleek. Dat is in 5 jaar tijd niet veranderd. Elke week melden zich weer nieuwe leden aan, meestal via mond-tot-mondreclame geattendeerd op dit waardevolle netwerk. Seniorleden – het netwerk is formeel bedoeld voor leden tot 37 jaar – motiveren hun juniorcollega’s om zich aan te melden. Leden vermelden met trots op hun LinkedIn-pagina dat ze ‘actief G14-lid’ zijn. De grootste aantrekkingskracht: de aanwezigheid van ‘peers’, de diversiteit van het netwerk en de inhoud van de G14-seminars.