top of page

Na 5 jaar is G14 hét keurmerk voor de jonge eventprofessional



Het netwerk van young eventprofessionals in de eventbranche – G14 – bestaat vandaag op de kop af 5 jaar. In die 5 jaar is deze vakorganisatie flink gegroeid. In kwantiteit: van 84 naar 250 leden. Maar vooral de waarde van de club in de eventbranche is gegroeid. G14 is inmiddels een club waar werkgevers in de branche met belangstelling naar kijken; het lidmaatschap is hét keurmerk voor de jonge, betrouwbare en ambitieuze eventprofessional.


Ledengroei en inhoud

Al bij de oprichtingsbijeenkomst in 2014 moest op stel en sprong naar een grotere zaal worden uitgeweken, omdat de belangstelling zo overdonderend groot bleek. Dat is in 5 jaar tijd niet veranderd. Elke week melden zich weer nieuwe leden aan, meestal via mond-tot-mondreclame geattendeerd op dit waardevolle netwerk. Seniorleden – het netwerk is formeel bedoeld voor leden tot 37 jaar – motiveren hun juniorcollega’s om zich aan te melden. Leden vermelden met trots op hun LinkedIn-pagina dat ze ‘actief G14-lid’ zijn. De grootste aantrekkingskracht: de aanwezigheid van ‘peers’, de diversiteit van het netwerk en de inhoud van de G14-seminars.


Niet zomaar een brancheorganisatie; wat doen we anders?

G14 is de enige organisatie in de branche waar je alle disciplines tegenkomt: (corporate) eventmanagers, eventbureaus, locaties en toeleveranciers. De leden zijn zonder uitzondering jong, volop bezig met bouwen aan hun carrière en niet bang om elkaar daarin te helpen door kennis en ervaringen te delen. Ze willen graag zoveel mogelijk leren en zijn open over de vragen die ze daarbij hebben. Wat helemaal past bij deze generatie.

Zo’n gezelschap komt natuurlijk niet voor de zoveelste netwerkbijeenkomst zonder veel inhoud. Daarom worden alle G14-bijeenkomsten opgezet als korte seminars, rond onderwerpen die door de leden zelf zijn gekozen: strategisch relatiemanagement, creativiteit en sales. Experts zorgen voor korte toelichtingen, geven snappy tips & tricks, waar de leden vervolgens ter plekke zélf mee aan de slag gaan.


Ter gelegenheid van het 5-jarig jubileum heeft G14 de hashtag #groenishetnieuwegoud gelanceerd. Want G14-leden mogen dan de groentjes van de branche zijn, ze zijn hun gewicht in goud waard. Wie met een G14-lid werkt, weet dat je daar een hele goeie aan hebt. G14-leden zijn jong én professioneel én betrouwbaar. En ze hebben allemaal een gezonde dosis ambitie.

17 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

ความคิดเห็น


ปิดการแสดงความคิดเห็น
bottom of page