top of page
Foto van schrijverAnnemieke van Hees

Best Practices 2020 voor leden van G14

Bijgewerkt op: 11 dec. 2020

‘Deze tijd kenmerkt zich ook door interessante ontwikkelingen die door de huidige omstandigheden versneld tot stand zijn gekomen’


Dagvoorzitter Joost Hoebink interviewt Britt van Engeland (Manager G14) over de ontwikkelingen van het afgelopen jaar en blikt vooruit naar 2021. ‘Het jaar 2020 is voor G14 een pittig jaar geweest. Ondanks de wisselingen van G14-leden het afgelopen jaar, zien we dat er voor leden ook veel nieuwe kansen zijn ontstaan. Oud-leden worden veelal opnieuw lid vanuit een ander bedrijf die oplossingen bieden voor de tijd waarin we nu leven. Dat laat zien dat het G14-netwerk hoog gewaardeerd wordt en de evenementenbranche innoveert,’ vertelt Britt. ‘Dit jaar zijn er veel nieuwe initiatieven ontstaan en toffe online evenementen georganiseerd,’ voegt ze eraan toe. Als we vooruitkijken, wat zijn dan de plannen voor 2021? ‘Zodra live bijeenkomsten weer zijn toegestaan, zullen we dat natuurlijk direct doen. De huidige tijd geeft veel inspiratie voor nieuwe sessies in 2021. Daar zoomen we in het nieuwe jaar graag verder op in, denk aan de inzet van video tijdens live bijeenkomsten of het benutten van data die voortkomt uit online evenementen. Maar ook de G14 Outdoor Battle staat al op de agenda.

 

Cases 2020

Drie cases gepresenteerd door leden van G14, een project dat zij het afgelopen jaar hebben gerealiseerd. Lees meer en bekijk de cases terug via onderstaande links.


 

Partnerships IINII & Fraai | De Afstandhouder & SCALA

De innovatieve samenwerking tussen IINII en Fraai is ontstaan vanuit de wens om te kijken wat in 2020 juist wél kon. In slechts enkele maanden tijd wisten IINII & Fraai met De Afstandhouder een stijlvolle verrijdbare statafel te ontwerpen, ontwikkelen en in de markt te zetten. Daar bleef het niet bij, want kansen zagen zij ook in de ontwikkeling van SCALA, een verrassend anderhalvemeter-concept in Jaarbeurs. Een aanpak gebaseerd op partnerships die ons nieuwsgierig maakt: hoe kwam deze samenwerking zo snel tot stand? Wat zijn de resultaten tot nu toe? En waar liggen de ambities? Larissa Verbaas (IINII) en Joost Brouwers (Fraai Projecten) zijn beiden accountmanager voor De Afstandhouder en SCALA.

Bekijk deze case:



 

‘NEW SUGAR, NEW YOU’

Hoe maak je de opening van Amsterdam The Style Outlets wereldkundig, zonder groepen mensen samen te brengen? Dat was de uitdaging waar ID310 voor stond met de maatregelen die dit jaar van kracht waren. Ze bedachten een unieke guerrilla-activatie die aansloot bij de marketingcampagne: ‘NEW SUGAR, NEW YOU’. Lilian van Dodewaard Eventmanager ID310, vertelt hoe de mobiele guerrilla-activatie tot stand kwam en neemt ons mee in de resultaten.

Bekijk deze case:


 

Project Playground by Boozed & The Fireflies Tijdens deze inspirerende sessie nemen Michelle van der Knaap (Accountmanager Boozed) en Pim van Alphen (Business Developer The Fireflies) je mee in de totstandkoming van de organisatie, ervaring en effecten van Project Playground. Een verrassend experiment om binnen de gestelde maatregelen op een leuke manier live-ontmoetingen te faciliteren. Beide partijen zijn tot nieuwe inzichten gekomen als het gaat om het organiseren van live-events tijdens coronatijd.

Bekijk deze case:



 

Na afloop van deze sessies konden G14-leden online netwerken en ‘naborrelen’ op het virtuele kersteiland van Mibo.

 

Tekst: Annemieke van Hees Foto bovenaan: Fotografie Jeancarlo Nunes dos Anjos


86 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page