top of page

8 tips & learnings voor succesvolle online events



Diederik Verwiel is directeur en oprichter van VERWIEL - the creative agency, een ervaren bureau als het gaat om de ontwikkeling van creatieve concepten voor events voor uiteenlopende opdrachtgevers. Vanuit de thuisbasis in Brabant werkten zij tot de het begin van de coronacrisis aan opdrachten over de hele wereld: van de VS tot Azië. Op dit moment is het omgekeerde aan de hand, juist op nationaal niveau en binnen de Benelux is de vraag enorm gestegen. Niet vreemd natuurlijk nu er voor veel landen reisrestricties gelden.

In het afgelopen jaar werkte Diederik aan een opdracht die in korte tijd volledig aangepast moest worden: van live naar volledig online. In slechts vier maanden tijd ontwikkelden zij een online launch event voor TP Vision. De jaarlijkse presentatie werd omgevormd tot een virtueel event waarbij 1.000 journalisten en 1.500 retailers geïnformeerd moesten worden over de nieuwste producten en innovaties. Uiteraard op persoonlijke en inspirerende wijze. Hiervoor ontwikkelden zij een volledig nieuw ‘custom made’ platform om te kunnen realiseren wat ze voor ogen hadden. Het resulteerde in een meerdaags online evenement net live elementen: een persdag met persconferentie, een persoonlijk programma voor een selecte groep vips en 6 retail dagen voor 150 groepen met meer dan 250 sessies. Het beoogde doel werd ruim behaald: het dubbele aantal journalisten werd bereikt en 1.800 retailers volgden de ruim 200 live sessies en workshops in totaal zeven dagen. Maar wat maakte dit nou zo’n succesvol virtueel evenement? En wat kun je van deze aanpak leren?

</